maj 252011

Nu har det nästan gått 1 veckan sedan vi åkte iväg, usch vad tiden går!

Resan till London var förstår helt underbar. Kanske för att det inte fanns några planer alls. Vi bestämde att vi skulle ta det som det kom och det var precis rätt för denna resa.

Vi började resan med en skål, kanske lite för att lugna nerverna…

Flygresan gick bra, men när vi kom till London så fick vi cirkulera i ca 30 minuter innan vi fick gå ned. Det är verkligen inte roligt, när man ser alla plan i olika nivåer och bara hoppas att någon i tornet inte har en dålig fredag. Ner kom vi i alla fall.

Vi slängde in väskorna i lägenheten och gav oss ut på stan. Där fick vi se rusning i London. Där tycker folk att det är ok att stå i kö för att komma ned i tunnelbanan! Helt snällt stod de där och väntade i kö och såg inte ens stressade eller irriterade ut! Så nu ska jag inte gnälla mer om att det är trångt på tåget…

Som sagt 3 dagar går ganska fort, men vi hann med lite kända platser förutom shopping gatorna…

Japp, det är Picadilly circus. Gissa vilken sång som jag sjöng där?

Den stora Ben på kvällen. Det var ganska häftigt att se. Jag har ju inte varit i London innan mer än på jobb och det kändes kul att se stora Ben, men man har ju alltid en föreställning av hur det ska se ut runt omkring, men det gjorde det inte. Så fel man kan ha.

Vem kan åka till London utan att ta sig förbi Beatles studio och förstås gå över övergångsstället vid Abbey Road?

Det bästa med besöket var att taxiföraren som släppte av oss berättade att det övergångsstället som är närmast studion är det som alla fotar sig vid, eftersom det är det närmaste, men han berättade och pekade ut det rätta övergångsstället som ligger en liten bit bort förbi studion.

Det var ju en hel del som fotade sig vid övergångstället som var fel, och de som såg oss studsa runt vid övergångsstället lite längre bort måste ju tror att vi var knasiga, men vi var själva och det blev roliga bilder.

Men det var alla sevärdheter vi hann med. Inte något annat. Inte ens ett litet slott, eller några vaxdockor, eller en tur i London eye. Fördelen med det är att man måste åka tillbaka…

Självklart blev det en hel del mat, men jag är ändå nöjd med mina val. Det blev ett par goda middagar.

Visst, det blev lite beasås, men med bakad potatis men ingen efterrätt.

Sedan åt vi nog den snabbaste middagen jag ätit i hela mitt liv. Det var en tapas bar som skickade ut mat i rasande fart, men han knappt tugga klart innan nästa rätt kom in.

Galet var det, men gott. Tapas kändes ju ganska bra för det är inte så mycket kolhydrater. Kycklingvingarna var en av mina favisar. Däremot så hamnade vi på en italiensk restaurang och åt choklad mousse, vilket var bland det enda riktigt onyttiga under helgen.

Som sagt maten och min val var bra. Dessutom rör man ju på sig hela tiden. Jag har nog gått många mil, men det som är lurigast på resor är ju det man dricker. Det känns som man inte räknar kalorierna, men det kan bli jätte mycket.

Dels i alkohol, som vin och en och annan drink. Men för min del har nog den största drick boven varit LATTE! Det är ju gott, finns överallt och är billigare än hemma.

Dessutom serveras de i 1 meter…

Vi hade bara bokat en sak hemifrån och det var också det som var det onyttigaste valet för hela helgen, nämligen afternoon the på Browns Hotel. Ett exklusivt och fint hotell med en pianist som spelade medan man drack sitt goda the och åt de godaste scconsen jag någonsin ätit. Däremot så blev det någon slagt kolhydrats overload så jag var proppmätt och supersvullen resen av dagen, men det var det verkligen värt!

Som sagt det som jag ägnade mest tid åt var ju att shoppa. Kanske att jag visar upp lite senare vad mina inköp och alla mina fynd.

Det som är lyxigt och härligt och helt underbart med att vara normalviktig är att jag kan gå in i vilken butik som helst och prova det jag gillar. Sedan måste jag ju välja det jag gillar mest, istället för som det var tidigare köpa de enda som passade.

Så, ja, en resa som detta behöver ett ganska stort shoppingkonto när man gått ned i vikt.

Ett som var säkert var att jag inte handlade här alls:

Nä, det hade jag inte råd med, men som sagt det bidde lite shopping ändå…

Så för att sammanfatta min helg så har den verkligen innehållit alla ledstjärnor och jag vill bara rekommendera alla, även om man inte kommer till London, så är det så underbart att få vara vuxen och hinna njuta av sin man och vänner och många goda skratt och slippa bara för en stund alla måste hemma.

Så det kommer säkerligen bli fler resor. Om alla uppför sig blir nästa resmål Rom. Det ser jag också fram emot!

Kram på er och hoppas ni haft en lika bra helg som jag!
Jenny

Inlägg av kl 21:40

5 kommentarer till “En dålig turist i London…”

1. Wow, vilken härlig resa! 🙂

2. London är inte fel. Har varit där 2 ggr. Dessvärre ’bara’ på skolresa i sexan och nian. Hur belevad är man då, mohahaaa!

Jag skulle gärna åka dit igen. Smalare, gladare, rikare och mindre spelberoende =)