jan 172011

Jag vill inleda med att säga att Kalmar ligger ganska långt bort, men vi har haft en jätte mysig familjehelg.

Vi valde att åka ned på lördag förmiddag och det gick ganska bra. Vi var ganska ensamma på vägen, men när man åker så långt med två barn i bilen kan man inte rikigt planera när man ska komma fram…

Dessutom skulle vi bo på hotell Kalmarsund som för första gången kanske någonsin hade stängt, så vi var de enda gästerna. Det innebar att receptionen skulle stänga vid 17.00.

Ganska tidigt märkte vi att vi inte skulle hinna i tid så det blev ett runt ringade för att se om någon kunde hämta ut nyckeln till vår rum. Till slut blev det Calle på Nordic Club som var så snäll att offra sin lördag kväll för att möte upp oss. Verkligen snällt och troligen finns det roligare sätt att spendera sin lördagskväll på, men vi är jätte glada att han mötte upp oss.

Det var en märklig känsla att vara de enda gästerna på hotellet. Lite av en känsla av ”The Shinning”. Så vi gjorde vår egen svenska version…

Fördelen är ju förstås att man kan springa i korridoren när inga bor där, och dessutom kunde man göra det naken från relaxen. OBS! Det var ju förstås bara barnen som gjorde det!

På kvällen gjorde vi stan och gick på en restaurang som heter ”Italien” (eller Italy kanske). Det är ju inte lika mysigt att gå med två små barn som man försöker få tysta och inte störa de andra, men i slutändan gick det bra och maten var god. Det blev lite kött, lite sås och någon potatis och en del sallad till.

Barnens favoritplats i Kalmar var torget med de vackra dropparna! efter att ha suttit i bilen i 5 timmar sprang de runt som galningar på torget, men mamma stod stil…

Efter middagen blev det en tidig kväll på hotellet, det som vi var helt ensamma på…

På morgonen hade den supergulliga receptionisten kommit till hotellet och gjort frukost till oss, de enda gästerna. Inte nöjde hon sig med lite, hon hade bullat upp med hela frukost buffén! Jag fick nästan lite dåligt samvete och kände att jag ville äta mycket för att vara snäll, men det är ju inte heller tanken. Så i slutändan blev det bra nyttiga val, men jag är väldigt tacksam att hon gjorde sig så mycket besvär!

Så var det dags för min inspirationsföreläsning. Stefan, en kille från Kalmar som gått ned 25 kg med xtravaganza och som nu är inne på sitt andra år var också med och berättade om sin resa.Han hade gjort en fantastisk resa och den var helt olik min. Han hade mest gått på halvfart och fokuserat mycket på Rörelseglädje och provat allt han kom åt. Det är spännande att se att oavsett förutsättningar så fungerar programmet.

Inledningsvis så pratade Nina som jobbar på Nordic Club om vad xtravaganza är i korthet och presenterade sedan oss.

Det var många som kommit för att lyssna, vilket var roligt eftersom det var en söndagsmorgon kl 10.00. 100 anmälda var det så det var lite pirrigt att gå upp! Tur att man spelat teater i sin ungdom så att man inte får total tunghäfta…

Det är verkligen roligt att berätta om resan jag gjort, och det bästa är att det är kanske någon som blir inspirerad och ser att de också kan göra det här. Det är inget unikt med min resa, alla kan göra den! Efteråt kom det fram ett par tjejer fram, Malin och Sandra och jag blir så glad när de gör det.  Malin berättade att jag var anledningen att hon började med xtravaganza i höstas! Hon hade nu nått sin målvikt och var så fin! Sandra var precis i början, men hon var så målmedveten och jag vet att det kommer gå bra och det är så kul att se! Nina sa att det var ett par stycken som bara ville säga att de var så glada att jag kom, men att de inte vågade komma fram.

Då tänkte jag, nej, verkar jag så läskig?! Nästa gång hoppas jag att ingen känner så! Jag är ju faktiskt en helt vanlig person och jag blir så glad om man kommer och pratar med mig!

Efter föreläsningen så gick vi över en sväng till gymmet Nordic Club och säga hejdå till Pelle och hans trevliga gäng som bjudit in mig. Det var ett jätte fint gym och nästa gång tar jag med mig kläderna så att jag kan köra ett pass!

Innan vi bar kosan hemåt så tog vi en liten tur över till Öland för att äta lunch…

Vi hittade en helt galet underbar restaurang ”Skansen” precis över bron. Så vi avlsutade vår trevliga helg på det riktiga sättet, men Öländska kroppkakor! Smarrigt var det, men jag höll igen på smöret, grädden och lingonsylten!

Ett perfekt slut på en underbar helg, men nästa gång tror jag att det får vara sommar för det kommer bli ännu bättre!

Sedan var det bara den låååååååånga bilresan hem. Tack och lov har vi vänner i Norrköping som bjöd på fika, samtal och lek för barnen.

Så lite trötta i mössan körde vi in på uppfarten kl 22.05 för att kasta oss i sängen för att orka med den nya veckan!

En riktigt bra helg, hoppar eran var lika bra!